与太郎文庫
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1966年02月09日(水)  いつの日か 〜 ソフィの死 〜

 
http://d.hatena.ne.jp/adlib/19660209
 
http://d.hatena.ne.jp/adlib/19690320 読み返した本 〜 デーやんの寸稿 〜
http://d.hatena.ne.jp/adlib/20040228 自作自演 〜 デーやんの処女稿 〜
 


〜 Some of These Days(誤=出谷説 1880‥‥ America 1967‥‥ 87 )
♀Tucker,Sophie Jazz vocal 18840113 Russia America 19660209 72
 Sartre,Jean-Paul  作家 19050621 France     19800415 74
〜 La nausee,1938(Beauvoirの内夫)

 
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 ソフィー・タッカー:伝記
 SOPHIE TUCKER: Biography
 
 関連するジャンル(Related Genres): 1920年、音声、バラエティーシ
ョー、キャバレー、トーチ・ソング (Torch Songs)、1920年のポップ 、
1930年、音声、ポピュラー音楽界ポップ (Tin Pan Alley Pop)、郷愁
 Related Genres: 1920's Vocal, Music Hall, Cabaret, Torch Songs,
1920's Pop, 1930's Vocal, Tin Pan Alley Pop, Nostalgia
 
「私が猛烈なママ(Red Hot Mamas)の最後である」と宣言すること、
彼女の最も名高い歌のうちの1つでは、ソフィー・タッカーが作成しま
した、1つの、真鍮製、彼女に軽劇回路および音楽のステージ上の猛烈
な成功を作ったbawdy persona。彼女のユダヤ人の親がポーランドのた
めのロシアから逃げていたとともに、タッカーは1884年1月13日にソニ
アKalishを生まれました、そして、時間までに、ソフィーは3、アメリ
カでした;家族は彼らの飛行の間に姓Abuzaをカバーと考えました。
ボストンの期間の後に、彼女の親は、ハートフォード(コネチカット)の
レストランを開きました。そこでは、若いソフィーは多くの軽劇芸能人
に会い、それらおよび他の顧客のために歌う予備の変更を拾い上げまし
た。ソフィーは、16歳でルイスTuckと命名される人と結婚し、1年後に
息子(アルバート)がいました。それではポイント・タックは彼女を残し
ました。彼女のステージ名を製作するためにタッカーへ彼女の既婚の名
を変更して、歌う経歴、小さなカフェで最初に上演すること、および
ビアホールを続けるために、ソフィーはニューヨークへ移動しました。
タッカーは結局代理人(この人は1906年に軽劇へ彼女の破損を支援した)
を得ました。ハンドラーのbehestでは、彼女が、通常ロジックの下で、
経歴の中でblackfaceの中で初期に働きました、以来、彼女は、やや寛大
に構築されました、そして顔の平原、彼女の聴衆はそうでなければ彼女
を好きにならないかもしれません。
 
 Declaring "I'm the Last of the Red Hot Mamas" in one of her best-
known songs, Sophie Tucker created a brassy, bawdy persona that
made her a smashing success on the vaudeville circuit and the
musical stage.Tucker was born Sonia Kalish on January 13, 1884,
as her Jewish parents were fleeing Russia for Poland and, by the
time Sophie was three, the United States;the family took the last
name Abuza as a cover during their flight.After a spell in Boston,
her parents opened a restaurant in Hartford, Connecticut, where
young Sophie met many a vaudeville entertainer and picked up spare
change singing for them and other customers.Sophie married a man
named Louis Tuck at age 16 and had a son, Albert, a year later,
at which point Tuck left her.Changing her married name to Tucker
to produce her stage name, Sophie moved to New York to pursue a
singing career, initially performing at small cafes and beer halls.
Tucker eventually got an agent, who helped her break into
vaudeville in 1906.At the behest of her handlers, she usually
worked in blackface early in her career, under the logic that
since she was rather generously built and plain of face, her
audiences might not otherwise take to her.
 
 1909年には、タッカーが、ジーグフェルドレビュー(Ziegfeld Follies)
での仕事を降ろしました;彼女は1911年までに主役を演ずる行為でした、
また彼女が最終的にblackfaceを落とした時、派手な服装を支持して作用
し、きわどい喜劇の歌、感傷的な民謡およびラグタイム番号の彼女の
レパートリーに従来のイディッシュの歌を加え始めた、彼女は、外観に
関する根拠がない恐れをすべて弱めて、これまでよりポピュラーになり
ました。1911は、さらにタッカーの署名歌、「この日のうちのいくつか」
のうちの1つの第1の録音を見ました。第一次世界大戦中に、タッカーは
ジャズstylingsを採用し、シンコペーションの5つのキングと呼ばれる
小集団で旅行しました;彼女は、さらに、第2の夫フランクWestphal
(ピアニスト)だが彼女の人気に対する彼の嫉妬上に溶かされたそれらの
結婚と1914-1917から遊びました。
 
 In 1909, Tucker landed a job with the Ziegfeld Follies;she was
a headlining act by 1911, and when she finally dropped the black-
face act in favor of gaudy costumes and began adding traditional
Yiddish songs to her repertoire of risque comic songs, sentimental
ballads, and ragtime numbers, she allayed all unfounded fears
about her appearance and became more popular than ever.1911 also
saw the first recording of one of Tucker's signature songs,
Some of These Days.During World War I, Tucker adopted jazz
stylings and toured with a small group called the Five Kings of
Syncopation;she also played from 1914-1917 with second husband
Frank Westphal, a pianist, but their marriage dissolved over his
jealousy of her popularity.
 
 1919年には、タッカーが、Shubert浮かれ騒ぎ(Shubert Gaieties)に
おける彼女の最初のブロードウェー役割を降ろしました;2年後に、彼女
は、音楽の指揮者ピアニスト、テッドShapiro(この人は同様に多くの
彼女のbawdier材料を書いて、次の40年の間彼女に伴うだろう)として
賃貸しました。彼女は、50のレビュー・ラウンドに主演して、1922年に
ロンドンへの多くの旅行の1番めを作りました。タッカーは「この日の
うちのいくつか」の再録音のように歌を備えた1920年代に打撃を記録し
ました、「私は猛烈なママ(Red Hot Mamas)の最後である」、そして
「Yiddishe Momme」、後の2つ、ジャック・イエレン(タッカーが任務と
規則的な給料を払った、規則的な寄稿家)によって共同書かれました。
映画がその聴衆の軽劇から奪い始めたとともに、タッカーは跳躍を彼女
自身行なおうとしました;彼女は、1929年にHonky Tonkの中の映画
デビューをしました、しかし、翌年は音楽のコメディーに主演するため
にロンドンへ行きました、スターに続きます。次の数年の間、
ゲイなラブ(Gay Love)(1936)、1938(1937)のブロードウェーメロディー
(Broadway Melody)およびサラブレッドが、叫ばないように(1937)、彼女
はロンドンステージ外観を時々の映画と交互にしました。タッカーは、
さらにさらに幾つかのブロードウェーショーに現われました、含んでい
ること、私(1938)、ゲイPareeおよび高いキッカー(High Kickers)(1941)
にそれを残します。
 
 In 1919, Tucker landed her first Broadway role in Shubert
Gaieties;two years later, she hired as musical director pianist
Ted Shapiro, who would accompany her for the next 40 years,
writing a great deal of her bawdier material as well.She made
her first of many trips to London in 1922, starring in the revue
Round in 50.Tucker scored hits in the 1920s with songs like a
re-recording of "Some of These Days," "I'm the Last of the Red
Hot Mamas," and "My Yiddishe Momme," the latter two co-written
by Jack Yellen, a regular contributor whom Tucker paid a regular
salary plus commissions.As motion pictures began to rob vaudeville
of its audience, Tucker tried to make the leap herself;she
made her film debut in Honky Tonk in 1929, but the next year
went to London to star in the musical comedy Follow a Star.For
the next few years, she alternated London stage appearances with
occasional films like Gay Love (1936), Broadway Melody of 1938
(1937), and Thoroughbreds Don't Cry (1937).Tucker also appeared
in several more Broadway shows, including Leave It to Me (1938),
Gay Paree, and High Kickers (1941).
 
 その数年にわたって徐々に小さくなったタッカーの評判;わきに、時
々の映画およびテレビ外観から、彼女は、より親密な雰囲気および聴衆
相互作用を好んで、ほとんどのナイトクラブの中で上演する時間を費や
しました。年の終わりの中の彼女のレパートリーはしばしば半分話され
た哲学的な歌(それらは彼女の音声の衰退を多少隠すことを支援した)を
含んでいました。タッカーは、様々なチャリティーに彼女の収入の多く
を当てて、利益コンサートで頻繁に上演しました。ソフィー・タッカー
は、伝記の音楽のソフィーの主題になった3年後に、1966年2月9日に死
にました。 〜 スティーヴ・ヒューイ、すべてのミュージック・ガイド
(All Music Guide)
 
 Tucker's fame gradually diminished over the years;aside from
occasional motion picture and television appearances, she spent
most of her time performing in nightclubs, preferring the more
intimate atmosphere and audience interaction.Her repertoire in
later years often included half-spoken philosophical songs,
which helped hide her vocal decline somewhat.Tucker devoted much
of her income to various charities and frequently performed at
benefit concerts.Sophie Tucker died on February 9, 1966, three
years after becoming the subject of the biographical musical Sophie.
~ Steve Huey, All Music Guide
 
http://ubl.artistdirect.com/music/artist/bio/0,,503590,00.html?artist=Sophie+Tucker
 
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(2006/01/09)


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